A Lack of Money

Tanken slog mig just att det kommer bli tajt budget denna vår. Snart är det dags att köpa nya linser och det märket jag har nu måste man köpa på halvårs, alltså måste jag betala 1600 kr för det - på en gång.
Sen är det bal, har hälften kvar att betala på klänningen 550 kr + balmiddagen som brukar kosta runt 700 kr. Till baluppsättningen har jag presentkort på 550 kr, så där behövs det bara läggas till 150 kr (om de inte höjer priset).
Sen ska jag hitta någon fin studentklänning, fast den måste ju inte bli så dyr.
Sen behöver man ju lite vanliga kläder också.

Alltså är tvugna utgifter ca 3600 kr.
Jag får hålla hårt i mina resterande studiebidrag.
Skulle ju verkligen vilja ha ett extrajobb, men med lågkonjunktur och allt, så finns det knappt en chans.


Kommentarer
Nathalie [asilentescape]

Ska bli ett spännande men dyrt halvår ;D

2009-01-12 @ 23:20:53
URL: http://asilentescape.blogg.se/
Amanda

Pjuh, ja studenttiden är inte billig men gud så rolig :D



Håller med dig om house, techno och skit inte går att lyssna på. :P

2009-01-13 @ 08:12:23
URL: http://iomia.blogg.se/

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Mail (visas bara för mig!)

Din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0