Lite tankar kring körkortet

När jag i höstas började på trafikskolan så var mitt mål att ha körkortet till jul. Det lyckades jag ju inte med.
Då satte jag mitt mål att till sommaren skulle jag ha mitt körkort. Men nu är det sommar och jag har inte tagit det än. Men faktum är att jag inte har hunnit. När jag väl har slutat tidigt och mamma har varit hemma så har hon haft plugg.
Nu när det är sommar vart det inte så mycket bättre. Blir jobb i princip hela tiden. Men får väl köra lite på kvällarna- hem från Köping. Hade vart så skönt att ha körkortet klart, med tanke på av 2 av mina 4 närmaste vänner inte bor i stan, så det vore det skönt att kunna bestämma själv och inte hålla på att ordna skjuts. Och även om man bor i en liten stad som Arboga, så finns det vissa sträckor som är för långa för att orka cykla. Till gymmet har jag nästan 5 km och om man vill åka och bada nu på sommaren är närmaste badplats typ en mil hemifrån (förutom badhuset).

Men det är ju ändå faktiskt bara jag som bestämmer hur fort jag vill ta körkortet. Jag kunde ha tjatat mer på mina föräldrar, så jag får väl skylla mig själv lite.

På tal om detta vill jag också nämna att den nya riskutbildningen de har infört och som kostar ca 500 kr är helt ovärd! Lärde mig ingenting nytt och allt står i teoriböckerna. Snacka om att de bara vill suga ur oss pengar!
- Som om det var nåt nytt?!


Kommentarer
Kalle

Du kommer att fixa det.ta det bara lugnt.

2009-06-11 @ 22:40:27
Nathalie [asilentescape]

Heheh jag gick den där utbildningen för ett tag sedan... fy fan säger jag bara. Som du säger sug för pengar!

2009-06-11 @ 23:15:00
URL: http://asilentescape.blogg.se/

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Mail (visas bara för mig!)

Din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0