Allt är inte frid och fröjd

Nackdelen med min hyresvärd är att det inte går att boka tid i tvättstugorna. Man får tvätta när det finns maskiner lediga. Det vill säga tidigt på morgonen eller sent på kvällen. Oftast.
Nu har jag tvättat sen kl 20.15. Jag hade inte mycket tvätt, men eftersom folk låter sin tvätt ligga kvar i maskinerna typ en timme, då får man tvätta i omgångar. Jag tycker inte om att ta i andra människors tvätt, för jag vill inte att de ska ta i min tvätt!
Snart ska jag iallafall gå 6:e och sista svängen ut till tvättstugan, sen får jag äntligen sova.

På tal om sova, jag är helt slut på eftermiddagarna när jag kommer hem från skolan. Det är påfrestande att vara förkyld och ta in massa ny information. Jag har ont i bihålorna, upp mot ögonen och i käkarna. Är sjukt sugen på choklad, men känner ingen lukt eller smak. NU vill jag bli frisk!

Kommentarer

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Mail (visas bara för mig!)

Din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0