Come On

Ny vecka, men ingen bra start. Det börjar med att det är snöigt ute, så man kan ju undra om det är påsklov eller sportlov vi har om två veckor.
Sen när vi kommer till skolan och hämtar våra bilder till vår fotoutställning, märker vi att det har blivit väldigt fel i framkallningen. Alla huvuden är avhuggna. Enligt kundtjänst är det vårt eget fel, för att vi har valt det förinställda "fyll ut pappret" och hade kollat på fel förhandsgranskning. Men jag tycker att de kan vara tydligare där man beställer! Ja, så nu sitter vi här med 7 bilder som inte går att använda och 150 kr från skolan som har gått rakt ner i sjön. Har vi tur kan en lärare ringa till de igen och se om de är snällare mot honom än mot mig.  

Jag är inte typen som klagar så mycket annars, vilket jag också märkte idag när vi fick en ny samhällsuppgift. Vi ska skriva en utredande uppsats, på ca 7 sidor. Alla tycker det är jättejobbigt och klagar över att de inte kommer hitta någonting. Jag är inte så orolig över själva uppgiften, bara att vi ska få för lite tid på oss. Men det löser sig, alltid.

Kommentarer

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Mail (visas bara för mig!)

Din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0