Har kommit till insikt med ytterligare ett litet problem

En annan sak jag har tänkt på när det gäller gluten är att jag länge har fått problem med magen när jag har ätit kakor och sådana sötsaker. Jag har alltid tror att det har varit sockret som är orsaken, eftersom jag vet att det är godis för magens bakterier, de jäser och man kan lätt bli uppblåst. MEN eftersom man/jag även blir uppblåst av gluten så är det nog mjölet som även här är boven i dramat (hoppas jag iallafall!)
 
Jag och mamma var hos mormor i söndags och på vägen köpte vi med oss fika. Jag blev så glad att de faktiskt hade tänkt till och gjort kakor som både var glutenfria och laktosfria istället för att ha en sort som är glutenfri och en annan som är laktosfri. Så är ni i Kungsör och fikar på Bagarn's (och har samma problem som mig) - ta biskvier :)

Kommentarer

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Mail (visas bara för mig!)

Din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0