Fånge i sin egen kropp

Som rubriken säger så är det lite så det känns när man knappt vågar lämna lägenheten för att man har ont i magen och den är uppblåst och krånglar. Min mage krånglar mer eller minra varje dag, men den här veckan har varit extrem.
Jag förstår inte varför. Annars brukar jag veta om jag har ätit något som min mage inte riktigt "tål" men nu kan jag inte komma på vad som skulle ha ställt till det.
Jag har iofs hört att man inte ska äta bröd om man har känslig mage, men det här med frukost är inte lätt. Jag äter helst inte mjölkprodukter och om jag inte får äta bröd finns det inte så mycket kvar. Jag tycker inte alls om gröt och det ska vara något jag står mig på ett par-tre timmar.

Kommentarer
Malin

Usch vad jobbigt det är.. Har ofta själv problem med magen! Jag har börjat med att dricka aloe vera dryck från Forever. Har du provat det? Det ska vara bra för hela magen :) dock ska man dricka tre dunkar innan man märker någon skillnad, och jag är inne på min tredje nu. Men många säger att de får mycket mindre problem med magen tack vare den! Ett tips :-)

2013-05-25 @ 09:07:29
URL: http://malinwahlbom.blogg.se
Sara Neuman

Hallå!
Verkar som vi var exakt samma problem..jävla maghelveten alltså!
Jag har som Malin också börjat med aloe vera..men har bara druckit en vecka typ. Men har hört att folk med magproblem har blivit bra utav det, i alla fall bättre.

Sen kör jag med magdroppar ifrån apoteket..semper heter det. Finns i barnhyllan då det är för småbarn. Men det var något min dietist rekomenderade samt en annan med magproblem som
också kör med det. Typ 5droppar som man kan ha i filen eller bara ta med en sked, smakar ingenting!!

Sen har jag uteslutet gluten och laktos HELT nu i 2-3 månader för att se om man märker någon skillnad. Alla sånna där hälsofiler ska vara bra också, med mycket goda bakterier i.

Krävs ett jävla tålamod..sen alltid skönt att höra att man inte är ensam med att inte våga lämna hemmet!

Hoppas några tips hjälper ;-)


Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Mail (visas bara för mig!)

Din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0