funderingar om framtiden

Ju närmare studenten man kommer, ju mer pratas det om att plugga vidare på högskola/universitet.
Själv har jag tänkt börja med naturvetenskapligt basår i Örebro,
där man kommer läsa Ma D, Biologi A + B, Fysik A och Kemi A + B. Då har man behörighet
till de flesta cilvilingenjörsprogram och andra biotekniska/kemiska program som jag har kikat lite på.

Men efter naturbasåret i Örebro funderar jag på att gå en kurs i foto och en i inredning, båda på folkhögskolor. Då kommer jag vara 22 när jag är klar med allt det där. Under tiden har jag förhoppningsvis kommit på vad jag vill bli och kan fortsätta plugga eller så jobbar man ett tag och tar upp studierna senare. Kanske hamnar jag på receptarieprogrammet som mamma tar examen i nu till sommaren. Det låter himla kul iallafall. Har länge tyckt att kriminaltakniker verkar intressant, men efter att ha sett CSI och insett att de inte bara tar prover och analyserar, de går också bl.a. igenom maginnehållet i den dödes kropp, urgh!

Det var lite funderingar om framtiden.

Kommentarer

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Mail (visas bara för mig!)

Din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0