Ockult

Inom loppet av några få dagar har det hänt tre lite ockulta saker.

1. Jag var hemma helt själv, satt inne i datarummet. Plötsligt hör jag något som håller på att rasa ner och sen att det slår i backen. Scccchhhhhh BOOM! Det lät som om det var en jacka som åkte av en galge. Men jag kunde inte hitta någon jacka eller något annat som låg på golvet i hela huset!

2. Jag och mamma skulle precis gå ut med hundarna. Jag var på övervåningen och hämtade en tröja och plötsligt låter det som en kastrull ramlar i backen och börjar skramla. Mamma var nere i källaren och kommer upp och frågar vad jag håller på med, precis vad jag tänkte fråga henne. Då ser vi att mittenfönstret i köket har gått sönder och det ligger massa glas på backen utanför. Creepy!

3. Igår när mamma och jag stod i köket så åker markisen ner, helt av sig självt. Fyfan vad rädd jag blev!
Speciellt med det andra som har hänt i tankarna. Jag har sagt ända sen vi flyttade hit att det är något med det här huset. Lägenhet nästa, ja tack :)

MEN.

Det kan finnas en "naturlig" förklaring till två av händelserna.
Att fönstret gick sönder kan med stor sannolikhet varit för att en fågel flög in i det, det händer ju relativt ofta ändå. Men isåfall har den kommit från sidan, för glaset hade flugit, säkert en meter, bort från fönstret och landat på marken.

Att markisen åkte ner av sig självt, kan vara för att mamma precis hade dragit upp den och inte fått fast den ordentligt.
Men ändå läskigt!

Kommentarer
Nathalie [asilentescape]

Hej hej :D

Jooo med mig är det bra! Har njutit av sommaren osv. :P

Hur är det själv då? Hur går det med jobbet?

Och tack ^^



Kram

2009-08-13 @ 23:42:29
URL: http://asilentescape.blogg.se/

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Mail (visas bara för mig!)

Din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0