Tankar och måsten, men mest bara babbel

Nu när man själv har kommit ut i "vuxenvärlden" och man har ett jobb (om än bara sommarjobb för tillfället) så börjar man förstå att tiden verkligen inte räcker till. I Juli kommer jag i snitt jobba fem dagar i veckan och då kommer jag hem cirka halv åtta på kvällarna. Så de dagarna jag väl är helt ledig vill man både sova ut, men också gå upp tidigt för att hinna så mycket som möjligt. Det finns ju vissa måsten som måste hinnas med.
I onsdags när jag var ledig så gick jag upp vid kl 8.00 för att ta tåget till Eskilstuna 9.34. Där skulle jag till optikern, för att beställa en ny sorts linser (men dum som jag var så tänkte inte jag att den linsoptiker de har där, kanske skulle vara på semester, så jag inte kunde rådgöra vilka linser jag skulle ha..) Så jag hade åkt in dit nästan helt i onödan.
Anyway, var hemma vid kl 13 igen och då skulle jag äta innan det var dags för städning. Toaletter är ett rum som blir så äckligt skitigt på en gång, så det var liksom tvunget.
När jag var klar med det så installerade jag officepaketet och virusskydd på min dator och sen var det redan dags för kvällsmat. Vart tog dagen vägen liksom? Jag hade förutom det ovannämnda även tänkt träna och åkt förbi körskolan. Men det hann jag uppenbarligen inte.

Jag ska väl inte klaga så mycket egentligen, för jag har vart ledig hela dagen idag och är det även imorgon, så då hinner man en del. Men idag kände jag bara för att slappa så har bara legat och läst, vilket var väldogt skönt :)

Imorgon blir det nog faktiskt gymmet om det inte är allt för kvavt. Denna värme gör att vi inte orkar göra så mycket heller. Hade vart snäll annars och strykt, den numera stora, klädhögen. Varför kan det inte vara 25 grader och lite friskare luft?

Känns som det bara blir en massa babbel, så orkar du läsa är det upp till dig. Det var väl liksom inget nytt?

Kommentarer

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Mail (visas bara för mig!)

Din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0