Looking forward to the future

Idag har jag samlat lite mer vuxenpoäng. Jag har ställt mig i min första bostadskö :) Skulle ha gjort det för längesen, men då hade jag inte bestämt mig vart jag ville gå. Men nu har jag nästan bestämt mig!
Det blir Linköping och förmodligen utbildningen Högskoleingenjör I Kemisk Analysteknik. Jag har gått från kriminaltekniker till forensiker. Det som skiljer är att en kriminaltekniker ofta är ute på fältet och hämtar prover, medan en forensiker är inne på labbet och det är det jag är ute efter! Jag tycker det yrket låter väldigt spännande och jag hoppas det kommer bli kul. Men det är ju inte riktigt dags än. Först ska jag gå klart basåret, sen vill jag nog vänta ytterligare ett år.

Varför?


Dels har jag gått direkt från gymnasiet till universitetet och om jag fortsätter plugga direkt så vill jag börja jobba på en gång efter utbildningen så jag kan betala tillbaka mina studieskulder så snabbt jag kan.
Så jag vill ta ett "sabbatsår" innan allt börjar, där jag kanske lär mig lite mer inom foto, jobbar lite på lindex (eller nåt annat extrajobb) och bara tar det lite lugnt. Hade jag lite mer pengar skulle jag också vilja resa lite.
Jag måste ha lite planer, annars kommer jag bli så himla rastlös.

Igår var vi i Köping och kollade in Jockes (min systers pojkvän) nya lägenhet, en lagom stor 2:a med kök. Blir lite "avis". Fan vad skönt att ha något eget. Jag vill ju mest ha en egen lägenhet så jag kan få inreda allt efter hur jag vill, badrum, sovrum, hall och kök! Men som sagt, får vänta med det tills jag kommer till Linköping. Men då blir det nog en 1:a, får räcka till en början, eftersom det bara är studentlägenhet. Men sen när man skaffar sig en lägenhet "på riktigt" så vore ju drömmen en insatslägenhet på 2 r.o.k med billig hyra, centralt i någon lagom stor stad :)

Längtar!

Kommentarer

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Mail (visas bara för mig!)

Din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0