Studentkorridor är inte alltid lika med snuskigt kök och jobbiga grannar

Jag tycker alltid söndagarna går så fort. Man tror man ska hinna med så mycket, som att både läsa 3 kapitel i kemiboken och göra uppgifterna till varje kapitel. Har bara läst hälften än så länge..

Hade en liten träff med mina korridorskamrater, vi ordnade så att alla fick två hyllor i kylen, slängde gammal mat, plockade undan lite av de gemensamma sakerna och samtidigt vart det lite fräschare i köket :)

En sak är då säker, efter min tid i korridor och på universitetet kommer jag vara bättre på engelska. Den mesta kurslitteraturen är på engelska och hälften av korridoren är icke-svenskar.
Jag, Mathias, Magnus och Ingo är svenskar. (Ingo är halv-tysk)
Den enda tjejen förutom jag, Christin, är från Tyskland. Eneko är från Spanien (lr "Bask-country", nån del i Spanien som vill bli ett självständigt land), Zia är från Pakistan och Assen är från Frankrike.
Trevliga är de allihop och jag trivs bra med att bo såhär, fördelen med att bo såhär är att det är ganska billigt, Ryd ligger på bra avstånd från skolan (enda positiva med ryd? =P ), man behöver aldrig känna sig ensam (om man nu hinner känna efter de få timmar om dygnet man är hemma) och eftersom många studenter bor på ryd har man ofta sällskap hem efter en sen utekväll!

Men skulle vara skönt med ett eget kök, kanske bo på Valla som har mycket finare lägenheter och ligger närmre stan fast också nära skolan! Men stannar nog kvar här till jul iallafall, orkar inte flytta när man precis har kommit iordning.. Vi får se hur det blir helt enkelt :)


Kommentarer

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Mail (visas bara för mig!)

Din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0