Brownies

Jag håller på (i skrivande stund) att baka brownies :) Tänkte dela med mig av receptet!


1. Hacka 100g hasselnötter

 
2. Smält 200g smör eller margarin och blanda sedan med 1½ dl kakao


3. Blanda 3 dl mjöl, 1½ tsk bakpuvler & 2 tsk vaniljsocker i en separat bunke


4. Vispa 3 ägg och 3 dl socker pösigt


5. Rör ner kakaosmöret, nötterna och torringredienserna i äggsockret


6. Klar att gräddas! 150'C i ca 50 min för en vanlig ugn och 100'C i 40-45 min för varmluftsugn.

Lägger upp en till bild sen när de är klara :)


Kommentarer
Malin

ett tips är att använda riktig choklad :D typ marabou, det brukar bli godare :) så prova nån gång!

2011-01-11 @ 14:11:57
URL: http://malinwahlbom.blogg.se/

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Mail (visas bara för mig!)

Din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0