Min favoritmat

Här kommer ännu ett recept, men denna gång på en pastagratäng. Den är en av mina favoriträtter!

Till ca 4 port

1. Skär två paket bacon


2. Tina broccoli, ta så mycket du vill ha. Jag gillar broccoli, så jag tar mycket :) (just idag fanns det inte så mycket kvar)


3. Riv ost. Jag går på känn när jag gör den här maträtten. Jag gillar när det är mycket broccoli och mycket sås! Sätt nu även på spagetti-vattnet.


4. Nu börjar jag med såsen. Smält margarin/smör i en hög kastrull. Vispa sedan i mjöl så att det blir som en smet. Häll sedan i mjölk efter hur mycket och hur tjock sås du vill ha. Låt det koka upp, annars smakar det bara mjöl. Krydda med salt och peppar (och andra kryddor om du vill det, vitlök och oregano kan funka).


5. Lägg i baconen (eller baconet? vad heter bacon i plural?) och broccolin i såsen. Häll spagettin i en ugnsform och precis innan du häller över såsen häller du i osten i såsen. Gratinera i ugnen på 225'C i ca 20 min (tills det blir en fin gyllenbrun yta).


Färdigt & supergott!

Kommentarer
SlagaThoore

Ser förträffligt gott ut:D

Blockoli är gott!

2011-01-11 @ 19:50:57

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Mail (visas bara för mig!)

Din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0