Forensic science

I eftermiddag ska jag avsluta min intressantaste kurs på hela utbildningen. Avslutningen kommer bli att vi ska hålla en presentation på SKL - Statens KriminalTekniska Laboratorium ( i samarbete med RMV - RättsMedicinalVerket). Det har varit riktigt roligt att få "prova på" att ta sig en ett fall och se hur man jobbar. I klassen har vi varit i olika grupper och varje grupp har fått ett sorts fall som är hämtat från verkligheten. Min grupp har jobbat kring brand och det ska bli kul att få höra de andra grupperna om hur man jobbar kring internetdroger, vapen m.m.
 
Efter idag har jag bara ett till pass denna vecka då vi ska avsluta nästa kurs, sen kommer jag tentaplugga och skriva tentor ända fram till 25 mars!

Kommentarer

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Mail (visas bara för mig!)

Din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0