I'm on the edge of glory!

Känner verkligen att motivationen är på topp! :D
Har ägnat eftermiddagen åt att sammanfatta morgondagens föreläsning utifrån den powerpoint som vi redan har fått ut och det känns bra att man hinner läsa igenom föreläsningen innan den hålls, då är man mer förberedd på vad de ska föreläsa om och man hinner komma på frågor. Hoppas bara detta flyt kan hålla i sig. För på ca en vecka ska man hinna förstå materialet och göra en del uppgfiter/case kring ämnet, så det är bra om man förstår och hänger med från första början! Speciellt eftersom ämnet inte är precis granne med kemi.
 
Hämtade ut min omtenta jag skrev förra veckan i Organisk Kemi 2 - det blev en 5a i betyg!
Det var lite väntat men vågade inte riktigt hoppas på det till 100%. Fast jag visste att nu hade det verkligen fastnat, det var fjärde gången jag skrev tentan och äntligen gick det vägen :)
Så nu när det äntligen går lite bättre är jag så himla peppad på plugget!
 
Läser två kurser nu, den ena är forensisk kemi - har i princip väntat på denna kurs sen jag började utbildningen. Efter studiebesöket på SKL igår blev jag ännu mer pepp och man fick upp ögonen för lite annat än bara stå på kemiskt labb och analysera vätskor etc.
 
Lite träning som grädde på moset så kommer de närmsta veckorna bli super!

Kommentarer

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Mail (visas bara för mig!)

Din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0