Vi hörs till sommaren

Jag insåg för ett par dagar sen när jag såg tentaschemat för denna termin att jag ska skriva fyra tentor på tre veckor och totalt sett ska jag skriva sju tentor totalt denna termin (åtta med den omtentan jag skrev förra veckan).

 

Att det är så många tentor är inte så konstigt då jag endast klarade två ordinarie tentor på hela förra året, en på våren och en på hösten av totalt sex tentor. Det är inte bra någonstans.

 

Men jag känner att jag har kommit ur min onda spiral. Jag får minst en fyra på tentan jag skrev förra veckan (men den har jag pluggat på skamlösa fyra gånger också, så det är väl inte mer än rätt?)

 

Det kommer verkligen bli hårdkörning denna termin. Jag kommer läsa två kurser nu och det är inte så mycket schemalagt. ”Skönt”, tänkte jag. ”Då hinner men verkligen plugga i kurserna och hänga med på föreläsningarna”. Men så pratade jag med en gammal KA-student och hon sa att det var rätt mycket att göra med grupparbeten och projekt i kurserna. Tur är det då att jag valde bort en kurs denna läsperiod. Annars hade jag nog inte orkat.

 

Hade jag legat bättre till i skolan så skulle jag gå ut på exjobb i mitten/slutet av mars. Men p.g.a. alla tentor och lite andra anledningar skjuter jag på det till hösten och hoppas jag är klar med alla kurser till dess.

 

Så nu kör vi!


Kommentarer

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Mail (visas bara för mig!)

Din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0